Συγκεκριμένα η ανακοίνωση έχεις ως εξής:
ΘΕΜΑ: H θέση μας για το Νόμο για την Ανωτάτη Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Δομή,λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων».
Το διευρυμένο ΚΔΣ της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ στη συνεδρίαση της 9/9/2011, έχοντας λάβει γνώση του τελικού κειμένου του νέου νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, σημειώνει τα εξής:
Ο νόμος που ψηφίστηκε, δεν αποτελεί τη μεταρρύθμιση που επιθυμούσαμε και ειδικά για τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δεν συμβάλλει στην εξελικτική και αναπτυξιακή τους πορεία. Αντίθετα, τα υποβαθμίζει σε σχέση με τα Πανεπιστήμια, παρέχοντας, σύμφωνα με το άρθρο 4, εκπαίδευση απόλυτα συνδεδεμένη με εφαρμογές σε επαγγελματικά πεδία, «κατάλληλο» θεωρητικό υπόβαθρο και μόνο υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.
Η ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ δεν επετελέσθει, με την χορήγηση δυνατότητας εκπόνησης διδακτορικής διατριβής - βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και προϋποθέσεων - κάτω από την πίεση οργανωμένων ομάδων και συμφερόντων που υποχρέωσαν το ΥΠΔΒΜΘ να υπαναχωρήσει στα συμφωνηθέντα, παρά την αναγνώριση της προσφοράς των Ιδρυμάτων μας και του δίκαιου αιτήματός μας, από βουλευτές όλων των κομμάτων και πρώην υπουργούς παιδείας.
Οι παρεμβάσεις της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ στην ψήφιση του νόμου ήταν ουσιαστικές και συνέβαλαν, πέραν των αλλαγών σε αρκετές διατάξεις των προσχεδίων του νομοσχεδίου, στο να εξασφαλιστούν οι εργασιακές συνθήκες των συναδέλφων, στο πλαίσιο των μεταβατικών διατάξεων.
Στα αρνητικά του νέου νόμου καταλογίζουμε:
• Τη μη δυνατότητα οργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών στα ΤΕΙ, που οδηγεί στην απόκτηση
διδακτορικού διπλώματος, με προϋποθέσεις.
• Το διορισμό και όχι την εκλογή των Κοσμητόρων/Διευθυντών Σχολών από την ακαδημαϊκή
κοινότητα.
• Το μισθολογικό διαχωρισμό των ακαδημαϊκών δασκάλων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, παρότι ο νόμος
είναι ενιαίος όσον αφορά τα προσόντα των καθηγητών και των δύο τομέων της Ανώτατης
Εκπαίδευσης. (Στο άρθρο 25 διατηρείται σε ισχύ ο νόμος 3205/2003- Α΄ 297).
• Τη δημιουργία ισχυρών πόλων εξουσίας (Συμβούλιο – Πρύτανης / Πρόεδρος – Κοσμήτορες /
Διευθυντές Σχολών), στο κάθε Ίδρυμα με υπερεξουσίες και πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ τους
και αλληλοεπικάλυψη ρόλων.
• Την ανυπαρξία ελάχιστων ενιαίων προσόντων που πρέπει να διαθέτουν οι διδάσκοντες σε όλα τα
ΑΕΙ.
• Την ουσιαστική κατάργηση του ασύλου.
Ο νέος νόμος είναι πλέον νόμος του κράτους, παρακολουθούμε κριτικά την εφαρμογή του, εντοπίζουμε τις δυσλειτουργίες του, καταγγέλλουμε μέσω των Ομοσπονδιών τα σημεία που κατά τη γνώμη μας έχουν πρόβλημα συνταγματικότητας και παλεύουμε να αλλάξουμε τα αρνητικά σημεία. Θεωρούμε όμως, πως σε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή, τόσο για το μέλλον των ΑΕΙ, όσο και της ίδιας της χώρας επιβάλλεται τα Ιδρύματα να παραμείνουν ανοιχτά και σε πλήρη ακαδημαϊκή και ερευνητική λειτουργία προς όφελος της ελληνικής νεολαίας και οικογένειας.
Απαιτούμε:
• Επαρκή χρηματοδότηση των ΤΕΙ, για να ανταπεξέλθουν στις άμεσες ανάγκες για στοιχειώδη κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών τους αναγκών, αλλά και των αναγκών που επιβάλλονται από τις μεγάλες επερχόμενες αλλαγές.
• Άμεσο διορισμό όλων των νεοεκλεγέντων συναδέλφων, των οποίων ο διορισμός καθυστερεί.
• Κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με τον αναγκαίο αριθμό έκτακτου Ε.Π., η μη ύπαρξη των
οποίων δημιουργεί μείζονα ζητήματα λειτουργίας σε όλα τα Ιδρύματα. Το χαμηλό όριο που θέτει το
Υπουργείο στον αριθμό των εκτάκτων εκπαιδευτικών, οδηγεί στη δημιουργία εργαστηριακών ομάδων με τεράστιο αριθμό σπουδαστών, οι οποίες θα εποπτεύονται από έναν μόνο εκπαιδευτικό. Το μέτρο αυτό θα οδηγήσει στην κατάργηση των εργαστηρίων τα οποία αποτελούν βασικό πυρήνα της
εκπαίδευσης σε όλα τα τμήματα των ΤΕΙ.
• Δέσμευση για το νέο ενιαίο ειδικό μισθολόγιο των διδασκόντων στα ΑΕΙ, ως δημοσίων
λειτουργών με την ενσωμάτωση στον βασικό μισθό όλων των επιδομάτων μας, που αφορούν τον
πυρήνα του έργου που προσφέρουμε. Υπενθυμίζεται ότι τα επιδόματα εξωδιδακτικής απασχόλησης
και βιβλιοθήκης είναι στην ουσία τμήμα του βασικού μισθού, αφού σε αυτά γίνεται
ανάλογη παρακράτηση ασφαλιστικών εισφορών και κατά συνέπια συμμετέχουν στον υπολογισμό
της σύνταξης.
• Την άμεση συνάντηση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας με τις Ομοσπονδίες των
διδασκόντων και ερευνητών και έναρξη ουσιαστικού διαλόγου για ένα νέο ειδικό μισθολόγιο.
Άντε να δούμε που θα καταλήξουμε πια!! Απ' τη μια εμείς απ' την άλλη οι καθηγητές...!!! Η χώρα μας στα χειρότερα της χρόνια... όλοι ξέρουν να τραβάνε το σκοινί από παντού.. μόνο μη κοπεί φοβάμαι.......
ΑπάντησηΔιαγραφή