Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Ακολουθεί ολόκληρο το ψήφισμα εδώ ή παρακάτω:
Στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ υπάρχουν και θετικά στοιχεία που προτάθηκαν από το Ίδρυμα και
συζητήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Υπάρχουν όμως και κάποιες ρυθμίσεις οι οποίες
- Αντιβαίνουν στις διακηρυγμένες αρχές εκπόνησης του σχεδίου ΑΘΗΝΑ
- Εμφανίζονται να υποκύπτουν στην πελατειακή λογική
Τηλεπικοινωνιών του ΤΕΙ Θεσσαλίας από το συναφές ως προς την Πληροφορική του
ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στις διακηρυγμένες αρχές εκπόνησης του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, διότι Υπονομεύει τη στοχευόμενη εναρμόνιση του εκπαιδευτικού και αναπτυξιακού
χάρτη της Ελλάδας, στερώντας από το ΤΕΙ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας το Τμήμα
Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Λόγω της φύσης του Τμήματος, η
στέρηση αυτή έχει
o (α) Αρνητικές συνέπειες στην υποστήριξη λειτουργικών αναγκών ολόκληρου του
ΤΕΙ, σε θέματα νέων τεχνολογιών
o (β) Αρνητικές συνέπειες στην υποστήριξη διεπιστημονικών συνεργασιών με τα
υπόλοιπα Τμήματα του ΤΕΙ, σε θέματα Πληροφορικής Τηλεπικοινωνιών & Νέων
τεχνολογιών
o (γ) Αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας
Θεσσαλίας, με την αποδυνάμωση του Τομέα Πληροφορικής
o (δ) Αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευση επιστημονικού προσωπικού
τεχνολογικής εκπαίδευσης με καταγωγή από την Περιφέρεια Θεσσαλίας σε
θέματα Πληροφορικής Τηλεπικοινωνιών & Νέων τεχνολογιών
o (ε) Αρνητικές συνέπειες για τις τοπικές επιχειρήσεις ως προς τη διασύνδεσή τους
με το Ίδρυμα για θέματα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
o (στ) Αρνητικές συνέπειες στην αγορά της τοπικής κοινωνίας.
Με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, το ΤΕΙ Θεσσαλίας είναι το μοναδικό ΤΕΙ χωρίς Τμήμα σχετικό με τις
Τεχνολογίες Πληροφορικής. Επίσης η μετακίνηση αυτή αντιβαίνει στη διακηρυγμένη θέση
του Υπουργού Παιδείας, ότι δεν θα υπάρξει μετακίνηση φοιτητών εκτός των ορίων της
Περιφέρειας στην οποία φοιτούν. Επισημαίνεται ότι αποτελεί τη μοναδική μετακίνηση
οργανωμένου Τμήματος από ένα ΤΕΙ σε άλλο.
- Αντιβαίνει στη διακηρυγμένη αρχή εξορθολογισμού της δομής της ανώτατης εκπαίδευσης – δεν υποστηρίζεται από τα αντικειμενικά στοιχεία διότι o(α) Το Τμήμα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στη Λάρισα
- Ιδρύθηκε το 1999 (2000 το συναφές ως προς την πληροφορική στη Λαμία),
- Έχει 16 καθηγητές (9 το αντίστοιχο στη Λαμία),
- Επαρκή κτιριακή υποδομή που ενισχύθηκε με την πρόσφατη ανέγερση Κτιρίου Πληροφορικής κόστους 1.020.000 ευρώ
- Επαρκή εργαστηριακό εξοπλισμό (6 εργαστηριακές αίθουσες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών)
- Μεγάλο αριθμό ενεργών φοιτητών (πάνω από 2.000), πάνω από 40% των οποίων (στοιχεία Μητρώου Φοιτητών) επέλεξαν το Τμήμα λόγω προέλευσης από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, και σαφώς πολυπληθέστερο ως Τμήμα από το αντίστοιχο στη Λαμία
- Το Τμήμα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μετεγγραφής από άλλα Τμήματα στην
από Καλαμάτα 172, από Κρήτη 5, από Λαμία 45, από Μακεδονία 53, από Καβάλα
63, από Ιόνιο 32, από Ήπειρο 82, από Σέρρες 16, από Πειραιά 2, από Μεσολόγγι
15)
- Έχει αναπτύξει διεθνείς συνεργασίες,
- Όχι μόνο σε επίπεδο ERASMUS,
- Αλλά και σε κοινό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (εδώ και 8 έτη, με το Univ
- Staffordshire, UK),
- και Με διεθνείς οργανισμούς όπως ο OWASP και ο ISACA
- Έχει σταθερή και ικανοποιητική απορρόφηση ερευνητικών προγραμμάτων στα πλαίσια του ΑΡΧΙΜΗΔΗ, με 4 ερευνητικά προγράμματα στον ΑΡΧΙΜΗΔΗ ΙΙΙ, σε εξέλιξη
(β) Το Τμήμα Πληροφορικής στη Λαμία είναι σημαντικά μικρότερο σε πλήθος τόσο
μελών ΕΠ όσο και φοιτητών και το Πρόγραμμα σπουδών δεν έχει στόχευση στις
τηλεπικοινωνίες. Οι 2000 και πλέον σπουδαστές του τμήματος θα αλλάξουν
πρόγραμμα σπουδών? Για ποιο λόγο θα πάρουν διαφορετικό πτυχίο από
αυτό που επέλεξαν με συγκεκριμένη στόχευση στην αναπτυσσόμενη αγορά
εργασίας της κινητής και ενσύρματης τηλεπικοινωνίας? Γιατί αναστατώνονται
οι σπουδές τους και οι ζωές τους?
Ποια είναι η λογική εξορθολογισμού όταν ένα μικρότερο Τμήμα απορροφά ένα μεγαλύτερο?
Όταν ένα δυναμικότερο Τμήμα μετακομίζει για να ενισχύσει ένα Τμήμα που, παρά τις
αναμφίβολα καλές προσπάθειες του ΕΠ του, εμφανίζεται να είναι λιγότερο δυναμικό?
Ποιοι είναι οι λόγοι που αμφισβητούν τη βιωσιμότητα και το ρόλο του Τμήματος Τεχνολογίας
Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στη Λάρισα και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας?
Γιατί επιχειρείται η περαιτέρω αποδυνάμωση του εκπαιδευτικού προσωπικού του Ιδρύματος
από 16 άκρως απαραίτητα μέλη που συμμετέχουν σε εν εξελίξει ερευνητικά προγράμματα,
είναι ιδρυματικοί υπεύθυνοι Πράξεων του ΕΣΠΑ, συμμετέχουν στο Συμβούλιο Διοίκησης
κλπ? Μήπως εξυπηρετούνται σκοπιμότητες και ποιές?
Β. Η διατήρηση αυτοδύναμου Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας στο Παράρτημα
Καρδίτσας με μηδενικό εκπαιδευτικό προσωπικό και μηδαμινές κτιριακές υποδομές και
εξοπλισμό υπό τις παρούσες συνθήκες δεν είναι βιώσιμη και αντιβαίνει στις προτάσεις του
ιδρύματος και στα κριτήρια του σχεδίου ΑΘΗΝΑ.
Δεν πρέπει ίδιας μορφής προβλήματα να αντιμετωπίζονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Η πολιτική της συγχώνευσης που ακολουθήθηκε για τα Τμήματα με μηδαμινές υποδομές σε
όλο το σχέδιο ΑΘΗΝΑ πρέπει να ακολουθηθεί και εδώ διότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι
πόροι για την ανάπτυξη των υποδομών και του εξοπλισμού και την πρόσληψη του
προσωπικού στο Τμήμα αυτό, όταν μειώνονται δραματικά όλα τα στοιχεία του
Προϋπολογισμού του Ιδρύματος.
Γ. Το Ίδρυμα διαφωνεί με τη διάλυση και τον ανορθόδοξο διαμελισμό του Τμήματος
Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος διατηρώντας στο Καρπενήσι μη
βιώσιμο Τμήμα για ευνόητους λόγους.
Και εδώ ισχύει,
- Ποια είναι η λογική εξορθολογισμού όταν ένα μικρότερο Τμήμα απορροφά μερικώς ένα μεγαλύτερο και το υπόλοιπο προσκολλάται σε ένα μη συναφές τμήμα?
- Γιατί ένα δυναμικότερο Τμήμα μετακομίζει για να ενισχύσει ένα Τμήμα που, παρά τις αναμφίβολα καλές προσπάθειες του ΕΠ του, εμφανίζεται να είναι λιγότερο δυναμικό με ακαδημαϊκά κριτήρια και με λιγότερες υποδομές εκπαίδευσης και υποστήριξης των σπουδαστών ?
- Γιατί δεν γίνεται το αντίθετο, όταν μάλιστα οι εκπαιδευτικοί του Τμήματος του Καρπενησίου θεωρούν ότι το Τμήμα δεν είναι βιώσιμο στο χώρο αυτό?
- Γιατί δεν παραμερίζονται οι σκοπιμότητες?
ΣΤΕΓ και ΣΔΟ, όπου στα δημιουργούμενα Τμήματα δεν συμπεριλαμβάνονται οι
κατευθύνσεις των υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών.
Επίσης, το τμήμα Μηχανικής
Βιοσυστημάτων της ΣΤΕΓ διαμελίζεται σε δύο τμήματα (Φυτικής Παραγωγής και Ζωικής
Παραγωγής) με τελείως διαφορετικά προγράμματα σπουδών.
Για τους παραπάνω λόγους και για τη διευκόλυνση των σπουδαστών του ιδρύματος
οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας αποφασίζει την αναστολή της διεξαγωγής των εξετάσεων για την Τετάρτη 6.2.2013 και Πέμπτη
7.2.2013.
Η αναπλήρωση των εξετάσεων των μαθημάτων θα γίνει με ευθύνη των τμημάτων