7.12.10

«Δεν αποτελεί βάση για διαβούλευση»

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Την αντίθεσή τους στο σχέδιο της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σημειώνουν και οι καθηγητές του ΤΕΙ Λάρισας, τονίζοντας με έμφαση ότι «οι προτάσεις μάς βρίσκουν αντίθετους και δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελέσουν τη βάση για διαβούλευση».


Το θέμα απασχόλησε πρόσφατη γενική συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΤΕΙ Λάρισας, η οποία κατέληξε ομόφωνα σε κείμενο με το οποίο, αφενός σημειώνεται η αντίθεση του Συλλόγου στο σχέδιο Διαμαντοπούλου αφετέρου κατατίθενται προτάσεις που μεταξύ άλλων αφορούν στο ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, στη διοίκηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στα οικονομικά θέματα και στη χωροταξική αναδιάρθρωση. Τέλος, σημειώνεται η αντίθεση του κλάδου στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και ο σύλλογος των καθηγητών του ΤΕΙ Λάρισας εξουσιοδοτεί την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις καθώς όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται «την κρίση αυτή δεν μπορεί να την πληρώσουμε μεμονωμένα οι εργαζόμενοι. Οι μειώσεις των μισθών μας έχουν φθάσει στα όρια της οικονομικής ανέχειας. Δεν πάει άλλο, δεν θα ανεχτούμε καμία περαιτέρω περικοπή».

ΚΕΙΜΕΝΟ
«Στόχος μας, σημειώνεται στο κείμενο των καθηγητών του ΤΕΙ Λάρισας, είναι η αναβάθμιση της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας. Πιστεύουμε ότι απαιτείται ένας νέος ενιαίος νόμος- πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα Ελληνικά Ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης να αναπτυχθούν και να λειτουργήσουν. Οι προτάσεις που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στις 25/10/2010 μας βρίσκουν αντίθετους και δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελέσουν τη βάση για διαβούλευση. Το Υπουργείο με τις προτάσεις αυτές δείχνει μια απαξίωση του έργου των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις σοβαρές ευθύνες της Πολιτείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα Ιδρύματα. Η προσπάθεια συκοφάντησης των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ότι τάχα δεν χαρακτηρίζονται από διαφάνεια, αξιοκρατία και ότι υπάρχει διαφθορά και μετριότητα σ΄ αυτά, είναι απαράδεκτη και αδικεί όλες τις προσπάθειες των Ιδρυμάτων μας στην κατεύθυνση της βελτίωσης της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας, παρά την ελάχιστη χρηματοδότηση και τον πολύ μικρό αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού».
ΔΗΜΟΣΙΟΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
«Οι αλλαγές που προτείνονται θίγουν το δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Οι αλλαγές στη διοίκηση των Ιδρυμάτων, καταργούν το αυτοδιοίκητο, που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Είναι ανάγκη να γίνουν νομοθετικές ρυθμίσεις, με στόχο τη διασφάλιση της συνέχειας στη λειτουργία των Ιδρυμάτων και την αποκατάσταση των δυσλειτουργιών που έχουν δημιουργηθεί μέχρι σήμερα. Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι ο διάλογος πρέπει να είναι ειλικρινής, χωρίς εκβιασμούς και ειλημμένες αποφάσεις και οπωσδήποτε με τη συνεργασία της Ακαδημαϊκής Κοινότητας. Σε περίπτωση που ο διάλογος αποδειχθεί προσχηματικός και το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στις θέσεις του, θα προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Στις προτάσεις τους οι καθηγητές αναφέρουν τα εξής: «Με την ψήφιση του Νόμου 3549/07 και 3794/09 διευρύνθηκε η εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου των ΤΕΙ με αυτό των Πανεπιστημίων. Απομένει η ολοκλήρωση των Ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ με τη δυνατότητα χορήγησης διδακτορικών διπλωμάτων, τουλάχιστον για τα τμήματα που ολοκληρώνουν θετικά την εξωτερική αξιολόγηση. Στόχος μας είναι η ύπαρξη ενός ενιαίου θεσμικού πλαισίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Ενιαίο πλαίσιο για την επιλογή, τις βαθμίδες, το μισθολόγιο, το ωράριο για όλα τα μέλη του Ακαδημαϊκού προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Η προτεινόμενη κατάργηση των τμημάτων ως ακαδημαϊκών μονάδων και η αντικατάστασή τους από τις Σχολές, δεν είναι σωστή τουλάχιστον με τον απόλυτο τρόπο που αυτή τίθεται. Οι προτεινόμενες σπουδές με μονοετή ή διετή προγράμματα δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Αντιθέτως συμφωνούμε με τη διά βίου μάθηση, που συμβάλει στην επικαιροποίηση των γνώσεων μετά τη λήψη του πτυχίου. Για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι ανάγκη να υπάρχει ένα σύστημα επιλογής έπειτα από εξετάσεις, χωρίς να οδηγεί στην ακύρωση του ρόλου του Λυκείου. Ο προτεινόμενος από το Υπουργείο Παιδείας τρόπος εισαγωγής των σπουδαστών δεν μπορεί να εφαρμοστεί και φυσικά θα οδηγήσει σε διαπλοκές και θα καταστεί αναξιόπιστος από την κοινωνία. Πρέπει να καταργηθούν οι διαδικασίες κατ’ εξαίρεση εισαγωγής σπουδαστών και οι μετεγγραφές».
Για τη διοίκηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, τονίζουν πως «το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, αφ’ ενός δημιουργεί προβλήματα συνταγματικότητας και αφ΄ ετέρου θα δυσχεράνει τη διοίκηση λόγω της διαρχίας. Το Συμβούλιο του ΤΕΙ πρέπει να παραμείνει το ανώτατο όργανο διοίκησης του Ιδρύματος. Ο πρόεδρος του ΤΕΙ να εκλέγεται κυρίως από την Ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά και από τις άλλες συνιστώσες του Ιδρύματος (σπουδαστές, ΕΤΠ, Διοικητικό προσωπικό). Οι ψήφοι τής κάθε συνιστώσας να πολλαπλασιάζονται με συντελεστή βαρύτητας και να σταθμίζονται με το ποσοστό συμμετοχής των μελών της στην εκλογική διαδικασία. Η αξιολόγηση των Ιδρυμάτων αποτελεί ένα oυσιαστικό εργαλείο για τη συνεχή βελτίωσή τους. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται με ακαδημαϊκά κριτήρια και με ποιοτικούς στόχους που θέτουν τα Ιδρύματα. Η πολιτεία έχει την υποχρέωση να βοηθήσει στην αποκατάσταση των αδυναμιών, που θα προκύψουν από την αξιολόγηση, όταν μάλιστα δεν οφείλονται στην ολιγωρία των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, αλλά στην ανεπάρκεια του κράτους (πρόσληψη εκπαιδευτικών, υποδομές, εργαστήρια κ.λπ.)».

Για τα οικονομικά θέματα αναφέρουν ότι «η μισθοδοσία μόνιμου και έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, ΕΤΠ και διοικητικού προσωπικού μόνιμου και με σύμβαση αορίστου χρόνου πρέπει να γίνεται κεντρικά και από την πολιτεία και φυσικά να μην υπάρχει διαφοροποίηση αποδοχών μεταξύ μελών της ιδίας βαθμίδας. Οι δαπάνες δημοσίων επενδύσεων και οι λοιπές λειτουργικές δαπάνες των Ιδρυμάτων θα καλύπτονται από τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων από το κράτος. Η χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων θα λαμβάνει υπ’ όψιν της τον αριθμό των ενεργών σπουδαστών, τις άλλες δραστηριότητες του Ιδρύματος, τις ανάγκες του Ιδρύματος σε εργαστηριακές και κτιριακές υποδομές και θα ενισχύεται για την κάλυψη αδυναμιών, με βάση την αξιολόγηση του Ιδρύματος, που δεν οφείλονται στο Ίδρυμα».

ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ
Για το επίμαχο θέμα της χωροταξικής αναδιάρθρωσης, οι καθηγητές του ΤΕΙ Λάρισας τονίζουν πως «η ανεξέλεγκτη και χωρίς μελέτη ίδρυση Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε όλη την Ελλάδα, με πελατειακά κριτήρια και χωρίς γνώμονα την περιφερειακή ανάπτυξη, έχει σε μεγάλο βαθμό υπονομεύσει την Ανώτατη Εκπαίδευση. Η χωροταξική αναδιάρθρωση πρέπει να γίνει ύστερα από σοβαρή μελέτη με κριτήρια ακαδημαϊκά, αλλά και με προτεραιότητα στην περιφερειακή ανάπτυξη. Οι όποιες πιθανές χωροταξικές αλλαγές των τμημάτων ή και ολόκληρων Ιδρυμάτων, εφόσον προκύψει τέτοια ανάγκη, θα πρέπει να εξασφαλίζουν τα συμφέροντα του διδακτικού και λοιπού προσωπικού» καταλήγει το κείμενο διευκρινίζοντας ότι απαιτείται «συναίνεση στη μετακίνησή τους σε άλλα τμήματα ή Ιδρύματα».

Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Εφημερίδα Ελευθερία 7/12/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία και κατά προτίμηση ούτε Greeklish! Επίσης για να μπορείτε να συζητείται πιο εύκολα αποφύγετε την επιλογή Ανώνυμος και κάντε χρήση της επιλογής Όνομα/Διεύθυνση url

Κακόβουλα σχόλια, υβριστικά, spam ή που θίγουν πρόσωπα θα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ χωρίς καμία προειδοποίηση!

Διαβάστε τους όρους χρήσης του blog εδώ

.