18.2.12

"Γιατί πολεμάτε τους φοιτητές; "

Στήλη Φοιτητικές Απόψεις

Σε μια εποχή που μας κληροδοτούν απόγνωση και που γνωρίζουμε ότι θα την κουβαλάμε αρκετά χρόνια, κάποιοι φοιτητές προσπαθουν να αλλάξουν προς το καλύτερο κυρίως για να επιβιώσουν. Στο ΤΕΙ μας, είναι κοινό μυστικό ότι υπάρχουν τμήματα που δυσκολεύονται να βγάλουν πτυχία. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αναζητηθεί ο λόγος. Ο πραγματικός λόγος, όχι ο λαϊκισμός των καθηγητών όπου βρίσκουν την εύκολη λύση, τους «άχρηστους» φοιτητές, παραβλέποντας το γεγονός ότι η γενική εικόνα ενός τμήματος, διαμορφώνεται από το πόσο καλοί είναι οι καθηγητές που διδάσκουν εκεί.



Σ’αυτή την εξεταστική μόνο, μάθημα στα Ιατρικά Εργαστήρια δόθηκε διαφορετική ημερομηνία από αυτή της ανακοίνωσης. Καθηγητής στην Πληροφορική σε ανακοίνωση του στο e-class δηλώνει ότι κόβει κατά βούληση όσους θεωρεί ανάξιους να περάσουν, ασχέτως το πόσο έγραψαν. Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα που μπορούν να αποδειχθούν. Υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων όπου καθηγητές προσπερνούν, μερικές φορές με μια ειρωνική απάντηση, τους φοιτητές που το μόνο που θέλουν είναι να κλείσει το κεφάλαιο Ανώτατη Εκπαίδευση γι’αυτούς.


Η ερώτησή μου προς αυτούς τους καθηγητές είναι απλή: Γιατί πολεμάτε τους φοιτητές; Υπάρχει κάποιο συμφέρον; Θίγεται η αξιοπιστία και το επίπεδο εκπαίδευσης; Χαλάει η εικόνα του Ιδρύματος; Όλα αυτά ενώ εφαρμόζεται το νέο καθεστώς εξετάσεων, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τους φοιτητές που χρωστούν λίγα μαθήματα. Τη στιγμή που η ημερομηνίες διαγραφής φοιτητών πλησιάζουν. Τη στιγμή που δεν υπάρχει ευκολία για πολλούς να ταξιδεύουν 300 και πλέον χιλιόμετρα για να εξεταστούν σε ένα μάθημα όπου ο καθηγητής θα βρει ένα λόγο για να στείλει στον «κουβά» γραπτά φοιτητών (θέλω να ελπίζω ότι ο κουβάς είναι μεταφορική έννοια και όχι κυριολεκτική,κρίνοντας όμως από τα «χαμένα γραπτά» επιφυλάσσομαι).


Πιστεύω πως δεν είμαι ο μόνος που προβληματίζεται τέτοιες στιγμές. Κυρίως γιατί δε γνωρίζω τρόπο για να αντιπετωπιστεί ένα φάντασμα. Δεν είναι οικονομικό έλλειμα, δεν είναι κατηγορίες για χρηματισμό καθηγητή (καθόλου τυχαία παραδείγματα), είναι ένα πρόβλημα το οποίο δεν έχει συγκεκριμένο όνομα, αποδέκτη ή λύση.


Θα μου επιτρέψετε να παραμείνω ανώνυμος. Αν ποτέ κάποιος καθηγητής απαντήσει επώνυμα, θα πράξω αναλόγως

.