«Η Σύνοδος δεν αποδέχεται το περιεχόμενο του προσχεδίου και ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να το αναπροσαρμόσει ριζικά, σε συνεργασία με τη Σύνοδο».Αυτό αναφέρει κοινή ανακοίνωση των προέδρων των ΤΕΙ , τη οποία εξέδωσαν μετα από «μαραθώνια» συνεδρίαση σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
‘Το προσχέδιο νόμου, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα δεν διασφαλίζει τις ανωτέρω αρχές. Αφήνει τα Τεχνολογικά Ιδρύματα με έναν αμφίβολο ακαδημαϊκό ρόλο. Μάλιστα, υπάρχουν και ενδείξεις υποβάθμισης» τονίζουν στην κοινή ανακοίνωση οι πρόεδροι.
Επί πλέον , τονίζουν, είναι γραφειοκρατικό και μη λειτουργικό, αφού για την εφαρμογή του απαιτεί 11 Προεδρικά Διατάγματα και 17 Υπουργικές αποφάσεις.
Ουσιαστικά σημειώνουν οι πρόεδροι, το σχέδιο, που μας δόθηκε δεν περιλαμβάνει μέτρα για τη Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ, με την οργάνωση ολοκληρωμένου 3ου κύκλου σπουδών με βάση την Ευρωπαϊκή πρακτική.
«Δεν μας έχουν γίνει γνωστές οι μεταβατικές διατάξεις για τον τρόπο εφαρμογής των προβλεπόμενων ρυθμίσεων και την αντιμετώπιση του υπηρετούντος Επιστημονικού Προσωπικού. Το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης εντείνει τη γραφειοκρατία, δημιουργεί συνθήκες εσωτερικών συγκρούσεων, αρμοδιοτήτων και εξωθεσμικών παρεμβάσεων» υπογραμμίζουν οι πρόεδροι.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ-ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΕΙ
Η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ συνήλθε σήμερα, 8 Ιουλίου, για να εξετάσει το περιεχόμενο και τις αρχές του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας. Η Σύνοδος έχει ευθύνη έναντι της Κοινωνίας και της Κοινότητας των ΤΕΙ για ομαλή, αποδοτική και υψηλής ποιότητας και επιπέδου παροχή εκπαίδευσης. Πρέπει να διαφαλίζονται οι δημοκρατικές διαδικασίες, σε περιβάλλον επιβράβευσης των προσπαθειών και συνεχούς εξέλιξης στα πλαίσιο των αρχών της ενιαίας Ανώτατης Εκπαιδευσης στη χώρα.
Η χώρα μας είναι υποχρεωμένη έναντι των αρχών αυτών να προχωρήσει σε ένα διαρθρωτικό νόμο πλαίσιο, που να ικανοποιει τις αρχές αυτές και να μη σπρώχνει τους νέους σε άλλες χώρες ή στα Κολέγια, ιδίως όταν τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων μας εκκρεμούν επί 25 χρόνια.
Η Σύνοδος των Προέδρων και Αντιπροέδρων των ΤΕΙ, σε μια πορεία συνεχούς προσπάθειας αναβάθμισης των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στο πλαίσιο του ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, είχε τοποθετηθεί για την ανάγκη μιας ριζοσπαστικής αναδιάρθρωσης, της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας μας, με ένα σχέδιο που πρέπει να χαρακτηρίζεται από δημοκρατικότητα, από την ενίχυση της αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων, τον κοινωνικό έλεγχο, την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την έρευνα και την καινοτομία.
Το προσχέδιο νόμου, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα δεν διασφαλίζει τις ανωτέρω αρχές. Αφήνει τα Τεχνολογικά Ιδρύματα με έναν αμφίβολο ακαδημαϊκό ρόλο. Μάλιστα, υπάρχουν και ενδείξεις υποβάθμισης.
Επί πλέον είναι γραφειοκρατικό και μη λειτουργικό, αφού για την εφαρμογή του απαιτεί 11 Προεδρικά Διατάγματα και 17 Υπουργικές αποφάσεις.
Ουσιαστικά το σχέδιο, που μας δόθηκε δεν περιλαμβάνει μέτρα για τη Ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ, με την οργάνωση ολοκληρωμένου 3ου κύκλου σπουδών με βάση την Ευρωπαϊκή πρακτική. Θέτει σε δεύτερη μοίρα την έρευνα, η οποία αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, πιστοποίησης και χρηματοδότησης.
Δεν μας έχουν γίνει γνωστές οι μεταβατικές διατάξεις για τον τρόπο εφαρμογής των προβλεπόμενων ρυθμίσεων και την αντιμετώπιση του υπηρετούντος Επιστημονικού Προσωπικού. Το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης εντείνει τη γραφειοκρατία, δημιουργεί συνθήκες εσωτερικών συγκρούσεων, αρμοδιοτήτων και εξωθεσμικών παρεμβάσεων.
Το ΣΝ προτείνει να αναλαμβάνει η ΑΔΙΠ αρμοδιότητες τέτοιες που διακυβεύουν την αξιοπιστία και το κύρος της ως Αναξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας, αφού θα παρεμβαίνει σε θέματα χρηματοδότησης και χωροταξικής κατανομής των ΑΕΙ.
Το ίδιο ισχύει και για το προτεινόμενο ΝΠΙΔ, το οποίο θα διαχειρίζεται κονδύλια πολλαπλάσια αυτών του προϋπολογισμού σε κάθε ΑΕΙ, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη νομιμοποίησης των αποφάσεών του από τα συλλογικά όργανα των Ιδρυμάτων.
Τα θετικά στοιχεία που περιλαμβάνονται, χάνονται εξ αιτίας των βασικών αυτών αδυναμιών του σχεδίου νόμου.
Με βάση τα ανωτέρω, η Σύνοδος δεν αποδέχεται το περιεχόμενο του προσχεδίου και ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να το αναπροσαρμόσει ριζικά, σε συνεργασία με τη Σύνοδο.
πηγή:esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία και κατά προτίμηση ούτε Greeklish! Επίσης για να μπορείτε να συζητείται πιο εύκολα αποφύγετε την επιλογή Ανώνυμος και κάντε χρήση της επιλογής Όνομα/Διεύθυνση url
Κακόβουλα σχόλια, υβριστικά, spam ή που θίγουν πρόσωπα θα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ χωρίς καμία προειδοποίηση!
Διαβάστε τους όρους χρήσης του blog εδώ