11.10.12

Απόφαση του Δ.Σ. για τριμελείς επιτροπές επανεξέτασης μαθημάτων

Καθορισμός διαδικασιών επανεξέτασης μαθημάτων από τριμελείς επιτροπές

Η Συνέλευση του ΤΕΙ/Λ αφού έλαβε υπόψη την εισήγηση του Συμβουλίου του ΤΕΙ/Λ σχετικά με τον «καθορισμό διαδικασιών και προϋποθέσεων επανεξέτασης των σπουδαστών από τριμελείς επιτροπές», όπως διατυπώθηκε στο αριθ. 562/10.07.2012 πρακτικό Συμβουλίου ΤΕΙ/Λ (21ο θέμα), το οποίο επισυνάπτεται στο τέλος του παρόντος και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού, μετά από διεξοδική συζήτηση, κατά τη διάρκεια της οποίας ακούσθηκαν οι θέσεις και προτάσεις των μελών της Συνέλευσης


Αποφασίζει ομόφωνα
Τον καθορισμό διαδικασιών επανεξέτασης μαθημάτων από τριμελείς επιτροπές ως ακολούθως:
Πριν την επανεξέταση μαθήματος από τριμελείς επιτροπές, θα πρέπει να λαμβάνονται τα εξής μέτρα:
Σε επίπεδο τμήματος
3η σελ. του αριθ. 91/04-09-2012 πρακτικού Συνέλευσης ΤΕΙ/Λ

I. Η συνέλευση του τμήματος οφείλει να συζητά στο τέλος κάθε εξαμήνου το θέμα της συνολικής προόδου - επίδοσης των φοιτητών. Στη συζήτηση αυτή εξετάζονται οπωσδήποτε ακραίες περιπτώσεις μαθημάτων (μεγάλες αποκλίσεις από τους μέσους όρους του τμήματος) που παρουσιάζουν φαινόμενα καθολικής αποτυχίας ή αντίθετα καθολικής επιτυχίας, και αναζητούνται τα αίτια (π.χ. αντιστοιχία θεμάτων με διδακτέα ύλη, έκταση και επίπεδο θεμάτων, φροντιστήρια με υποχρεωτική παρουσία, κ.λπ.), και λαμβάνονται μέτρα, ιδιαίτερα όταν το πρόβλημα είναι συστημικό.

Το τμήμα οφείλει να αξιοποιήσει τα στοιχεία που στέλνει η ΜΟΔΙΠ και να επισημάνει τις περιπτώσεις των μαθημάτων που κινούνται στα άκρα ±5%. Επισημαίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο το χαμηλό ποσοστό επιτυχίας αλλά και το αντίθετο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η Συνέλευση του Τμήματος αν κρίνει αναγκαίο μπορεί να ορίσει Επιτροπή Εκπόνησης Θεμάτων για τα αντίστοιχα μαθήματα.

II. Επίσης για την αποφυγή παρόμοιων προβλημάτων, η Συνέλευση του τμήματος πρέπει με προτάσεις των διδασκόντων να διατυπώσει με σαφήνεια τα Μαθησιακά Αποτελέσματα κάθε μαθήματος ώστε να διασφαλίζεται ότι τα θέματα των εξετάσεων είναι συνδεδεμένα και αποσκοπούν να διαπιστώσουν την επίτευξη των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων από κάθε εξεταζόμενο.
Διδάσκοντες

III. Οι διδάσκοντες είναι υποχρεωμένοι να αναρτούν στην ιστοσελίδα του μαθήματος, αμέσως μετά την εξέταση, τις «Ενδεικτικές Απαντήσεις» των θεμάτων των εξετάσεων ώστε οι φοιτητές να μπορούν να κατανοήσουν τη βαθμολογία τους και να διευκρινίσουν τυχόν απορίες τους.

IV. Επίσης οι διδάσκοντες οφείλουν να διευκολύνουν την πρόσβαση των φοιτητών στα γραπτά τους και να παρέχουν εξηγήσεις επί της βαθμολογίας. Στην περίπτωση που υπάρξει άρνηση του διδάσκοντα, οι σπουδαστές μπορούν να απευθύνονται στον Δ/ντή της Σχολής, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τήρηση της διαδικασίας.

Φοιτητές
Για να κάνει χρήση του δικαιώματος επανεξέτασης ο φοιτητής πρέπει να υποβάλει αίτηση (μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία) στην οποία να εξηγεί και να τεκμηριώνει για ποιους λόγους θεωρεί ότι δεν βαθμολογήθηκε σωστά, κατά πόσον του δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις από τον διδάσκοντα και γιατί αυτές δεν είναι αποδεκτές.

VI. Επίσης για να ληφθεί απόφαση επανεξέτασης πρέπει να συντρέχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως:

  • Συμμετοχή σε κανονικές και επαναληπτικές εξετάσεις για 3 συνεχή εξάμηνα. Οι βαθμοί αποτυχίας του στις εξετάσεις να μην είναι κάτω του τρία (3). 
  • Να μην έχει αποτύχει στο μάθημα που ζητά επανεξέταση mε διαφορετικούς διδάσκοντες - εξεταστές
  •  Να έχει ικανοποιητική επίδοση στα υπόλοιπα μαθήματα. Δηλαδή, να έχει ολοκληρώσει με επιτυχία, τουλάχιστον στο 70% των μαθημάτων των εξαμήνων που του αναλογούν.
Το τεκμηριωμένο αίτημα υποβάλλεται στον Δ/ντή της Σχολής, ο οποίος κρίνει εάν ευσταθούν οι επικαλούμενοι λόγοι για επανεξέταση του φοιτητή.

Εξετάσεις
VII. Οι φοιτητές που γίνονται αποδεκτοί για επανεξέταση θα εξετάζονται στην αμέσως επόμενη εξεταστική περίοδο σε κοινά θέματα με τους υπόλοιπους φοιτητές. Η
4η σελ. του αριθ. 91/04-09-2012 πρακτικού Συνέλευσης ΤΕΙ/Λ
βαθμολόγηση των γραπτών θα γίνει από την επιτροπή που προβλέπεται από το νόμο και ορίζεται με απόφαση του Δ/ντή της Σχολής.

VIII. Η επανεξέταση αφορά Θεωρητικά Μαθήματα ή το Θεωρητικό Μέρος μικτού μαθήματος. Τα Εργαστηριακά Μαθήματα θεωρούνται ως μέρος του Μαθήματος, δεν εξετάζονται στις εξεταστικές περιόδους, και ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης τους καθορίζεται με απόφαση του αντίστοιχου Τομέα Μαθημάτων.

Δικαίωμα Επανεξέτασης
IX. Για κάθε μάθημα του Προγράμματος Σπουδών ο φοιτητής έχει δικαίωμα να ζητήσει την επανεξέταση του από επιτροπή μόνον μία (1) φορά. Συνολικά, κάθε φοιτητής μπορεί να ζητήσει επανεξέταση το πολύ σε 3 διαφορετικά μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών.

Συνέπειες από αποτυχία
X. Θα ορισθούν στον Εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Ν.4009/11.

.