24.9.12

Πληροφορίες για το νέο πάσο/ακαδημαϊκή ταυτότητα


Με ένα νέο, ηλεκτρονικό και ασφαλές σύστημα που αρχίζει να λειτουργεί από τις 24/9/2012 (8π.μ), οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές όλων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας θα μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους για έκδοση νέας φοιτητικής ταυτότητας, από τη διεύθυνση: http://academicid.minedu.gov.gr.

Η νέου τύπου ταυτότητα διαθέτει ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής, καθώς και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Επιπλέον έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει ισχύ για όσα έτη διαρκεί η φοιτητική ιδιότητα, και να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, επιπλέον του φοιτητικού εισητηρίου (Πάσο). Συνεπώς κάθε Ίδρυμα μπορεί να αξιοποιήσει τις νέου τύπου ταυτότητες για την ανάπτυξη νέων, εξειδικευμένων υπηρεσιών και εφαρμογών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φοιτητών του.


Για τους πρωτοετείς φοιτητές, ειδικότερα :
• η αίτηση θα υποβάλλεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και αφού παραλάβουν τους κωδικούς πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του οικείου ιδρύματος.
• Οι αιτήσεις θα εγκρίνονται ηλεκτρονικά από τις Γραμματείες των Τμημάτων και θα διαβιβάζονται κατόπιν στον Ανάδοχο,( που έχει επιλεγεί με Διεθνή Διαγωνισμό) για την εκτύπωση, συσκευασία και διανομή στους δικαιούχους φοιτητές.
Οι φοιτητές δεν θα επιβαρύνονται για την ταυτότητά τους, εκτός από την περίπτωση ανατύπωσης λόγω απώλειας.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, παρέχεται, επίσης στον φοιτητή –προαιρετικά- η δυνατότητα να περιλάβει στη νέα ταυτότητα επιπλέον στοιχεία, όπως
• (α) αναγραφή πιθανών αλλεργιών, και
• (β) δήλωση δωρητή οργάνων.
Το έργο υλοποιείται από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ ΑΕ), φορέα του ΥΠΑΙΘΠΑ, εποπτευόμενο από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση», με πόρους της ΕΕ και της Ελλάδας.


ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Ποιά διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να αποκτήσω την Ακαδημαϊκή μου Ταυτότητα;
Oι φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας θα παραλαμβάνουν την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, κατόπιν ηλεκτρονικής αίτησής τους σε ειδικά διαμορφωμένο για το σκοπό αυτό πληροφοριακό σύστημα. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε περιγράφεται εκτενώς εδώ.
2. Ποια είναι η χρονική περίοδος υποβολής των αιτήσεων για απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
Οι φοιτητές θα μπορούν να υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση καθ'όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους
3. Ποιοί φοιτητές δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση για απόκτηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
Αιτήσεις για Ακαδημαϊκή Ταυτότητα δικαιούνται να υποβάλλουν όλοι οι φοιτητές. Ωστόσο, ισχύ και Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου, για να δικαιούνται τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία εκπτώσεις, θα έχουν μόνο οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες των φοιτητών Α.Ε.Ι.:
α) πλήρους φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για όσα έτη απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξημένα κατά δύο (2) έτη.
β) μερικής φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για διπλάσια έτη από όσα απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.
γ) δεύτερου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου για όσα έτη διαρκεί η φοίτησή τους σύμφωνα με το εκάστοτε ενδεικτικό πρόγραμμα δεύτερου κύκλου σπουδών.
δ) τρίτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι διδακτορικού τίτλου για τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία εγγραφής τους.
ε) κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων κρατών, οι οποίοι σπουδάζουν σε ημεδαπό ΑΕΙ στα πλαίσια του προγράμματος κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Erasmus» για όσο χρόνο διαρκεί η φοίτησή τους στο ημεδαπό ΑΕΙ.
Η για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της φοιτητικής ιδιότητας συνεπάγεται αυτόματα παύση του δικαιώματος κατοχής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, η οποία στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιστρέφεται στη Γραμματεία του οικείου Τμήματος.
4. Υπάρχει ηλικιακό όριο στο δικαίωμα απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταύτότητας;
Όχι, οι δικαιούχοι φοιτητές μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για απόκτηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας ανεξαρτήτως ηλικίας.
5. Είμαι φοιτητής πρώτου κύκλου σπουδών, πώς θα εισέλθω στο σύστημα;
Οι φοιτητές πρώτου κύκλου σπουδών μπορούν να εισέλθουν στην εφαρμογή με τους κωδικούς (username, password) που έχουν λάβει από το οικείο ίδρυμα για την πρόσβαση στον Εύδοξο και τις λοιπές ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
6. Φοιτώ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Δικαιούμαι να υποβάλλω αίτηση για Ακαδημαϊκή Κάρτα;
Δυστυχώς όχι, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική ανακοίνωση του Ιδρύματος.
7. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών, τί κωδικό πρόσβασης να επιλέξω;
Για τη δική σας ασφάλεια σας συνιστούμε να επιλέξετε έναν συνδυασμό από γράμματα, αριθμούς ή σύμβολα για να δημιουργήσετε έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης που δεν σχετίζεται με τα προσωπικά σας στοιχεία. Ή, επιλέξτε μια τυχαία λέξη ή φράση και εισαγάγετε λέξεις και αριθμούς στην αρχή, στη μέση και στο τέλος, για να είναι ακόμα πιο δύσκολο να τη μαντέψει κανείς (για παράδειγμα "m1awra1ap3tal0uda"). Η χρήση απλών λέξεων ή φράσεων όπως "password" ή "letmein", οι ακολουθίες πλήκτρων όπως "qwerty" ή "qazwsx" ή οι ακολουθίες διαδοχικών χαρακτήρων, όπως "abcd1234" κάνουν πιο εύκολη την αποκρυπτογράφηση του κωδικού σας. Επίσης, σε περίπτωση που συνδέεστε στο σύστημα από δημόσιο υπολογιστή, βεβαιωθείτε ότι πάντα πατάτε το κουμπί "Αποσύνδεση" πάνω δεξιά στην οθόνη κατά την έξοδό σας.
8. Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που χάσω τους κωδικούς μου / αντιμετωπίζω πρόβλημα με την είσοδό μου στην εφαρμογή ως φοιτητής πρώτου κύκλου σπουδών;
Για θέματα που αφορούν την πρόσβασή σας στην εφαρμογή φοιτητών για την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (Όνομα Χρήστη/Κωδικός Πρόσβασης) θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Γραμματεία του Τμήματός ή στο Κέντρο Δικτύων του Ιδρύματός σας.
9. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δεν έχω λάβει το sms για την πιστοποίηση του λογαριασμού μου. Τι μπορώ να κάνω;
Εάν δεν έχετε λάβει το sms με τον 8-ψήφιο κωδικό σας (π.χ γιατί συμπλήρωσατε λάθος τον αριθμό κινητού ή σβήσατε κατά λάθος το μήνυμα), μπορείτε να μεταβείτε στην καρτέλα Στοιχεία Φοιτητή, να εισάγετε εκ νέου το κινητό σας τηλέφωνο και έπειτα να πατήσετε διαδοχικά τα κουμπιά «Ενημέρωση Στοιχείων Χρήστη» και «Επαναποστολή SMS Πιστοποίησης» .
10. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δε θυμάμαι το όνομα χρήστη που δήλωσα. Τι να κάνω;
Θα πρέπει να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών στο 210-7724375.
11. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δε θυμάμαι τον κωδικό πρόσβασης για να εισέλθω στο λογαριασμό μου. Πως μπορώ να τον ανακτήσω;
Θα πρέπει να επιλέξετε από την Αρχική σελίδα την επιλογή Υπενθύμιση Κωδικού Πρόσβασης. Θα πρέπει να εισάγετε το e-mail το οποίο δηλώσατε και πιστοποιήσατε κατά την εγγραφή σας. Ο νέος σας κωδικός πρόσβασης θα σας αποσταλεί σε αυτή τη διεύθυνση e-mail.
12. Σε τί περιορισμούς υπόκειται η φωτογραφία που θα ανεβάσω;
Η φωτογραφία θα πρέπει να τηρεί τους παρακάτω κανόνες:
Οι διαστάσεις πρέπει να είναι τουλάχιστον 240 x 240 px
Ο τύπος της φωτογραφίας πρέπει να είναι : jpg
Το μέγεθος της φωτογραφίας δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2MB
H φωτογραφία θα πρέπει να είναι πρόσφατη, έγχρωμη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπο του δικαιούχου φοιτητή.
13. Οριστικοποίησα την αίτησή μου αλλά έπειτα διαπίστωσα ότι περιέχει λάθη. Τι μπορώ να κάνω;
Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία του Τμήματός σας και να της ζητήσετε να ορίσει την αίτησή σας σε κατάσταση "Χρειάζεται επεξεργασία από φοιτητή".
14. Ολοκλήρωσα τη διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης. Πότε θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
Θα πρέπει να περιμένετε τον έλεγχο της αίτησής σας από τη Γραμματεία του Τμήματός σας και την τελική έγκριση. Θα λάβετε σχετική ειδοποίηση με sms ή e-mail ή από τον προσωπικό σας λογαριασμό στο πληροφοριακό σύστημα για την ακριβή ημερομηνία άφιξης της Ακαδημαϊκής σας Ταυτότητας στο σημείο παράδοσης που έχει επιλέξει.
15. Από πού θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
Την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα θα την παραλάβετε από συγκεκριμένο σημείο παράδοσης, το οποίο θα έχετε επιλέξει μεταξύ όλων των διαθέσιμων ανά την Επικράτεια κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής σας αίτησης. Κατά την παραλαβή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας θα πρέπει να επιδεικνύετε την αστυνομική σας ταυτότητα και να αναφέρετε τον μοναδικό αριθμό της αίτησης σας, τον οποίο θα έχετε λάβει με sms και e-mail.
16. Μπορεί να παραλάβει την Ακαδημαϊκή μου Ταυτότητα κάποιος άλλος εκτός από μένα;
Σε περίπτωση παραλαβής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας από τρίτο πρόσωπο θα απαιτείται να επιδεικνύεται η σχετική νόμιμη εξουσιοδότηση.
17. Για πόσο χρονικό διάστημα θα παραμένει η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα στο σημείο παράδοσης μέτα την ημερομηνία εκδοσής της;
Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα θα παραμένει στο σημείο παράδοσης για δύο μήνες από την ημέρα της εκτύπωσής της και τη σχετική ειδοποίηση προς το φοιτητή. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν προσέλθει για την παραλαβή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας εντός των δύο μηνών, η αίτησή του θα θεωρείται άκυρη. Εάν ο φοιτητής επιθυμεί να παραλάβει την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα μετά το πέρας των δύο μηνών, τότε υποβάλλει νέα αίτηση και ακολουθείται η διαδικασία από την αρχή.
18. Θα επιβαρυνθώ οικονομικά για την απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
Όχι, η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα χορηγείται δωρεάν. Ωστόσο, σε περίπτωση επανέκδοσης λόγω απώλειας, κλοπής ή καταστροφής της θα πρέπει κατά την παραλαβή της νέας Ακαδημαϊκής Ταυτότητας να καταβάλλετε το αντίτιμο των 1,60 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
19. Τί κάνω σε περίπτωση απώλειας/κλοπής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
Θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Γραμματεία του Τμήματός σας, προσκομίζοντας τη σχετική δήλωση απώλειας/κλοπής από την αστυνομία και ζητώντας την επανέκδοση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Κατόπιν της έγκρισης επανέκδοσης από τη Γραμματεία, η διαδικασία απόκτησης της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας επαναλαμβάνεται από την αρχή.

Γραμματείες
1. Με ποιους κωδικούς μπορεί η Γραμματεία να εισέλθει στο σύστημα;
Στην Αρχική Σελίδα του δικτυακού τόπου της "Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας", η Γραμματεία θα πρέπει να εισάγει το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό Πρόσβασης που χρησιμοποιούσε για την είσοδό της στο πληροφοριακό σύστημα της "Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου" κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-12.
2. Είναι δυνατό να δημιουργηθούν νέοι λογαριασμοί χρήστη για την εφαρμογή της Γραμματείας;
Ναι, ο βασικός λογαριασμός της Γραμματείας θα μπορεί να ξεκινήσει τη δημιουργία νέων χρηστών. Ο κάθε χρήστης που θα δημιουργείται θα έχει το δικό του username και password. Επίσης ο βασικός λογαριασμός θα μπορεί να καθορίζει την κατηγορία αιτήσεων στην οποία θα μπορεί να έχει πρόσβαση ο κάθε χρήστης. Eπιπλέον, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι λογαριασμοί των χρηστών που δημιούργησε ο βασικός λογαριασμός της Γραμματείας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 για την "Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου".
3. Η Γραμματεία θα έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας των στοιχείων των προσφερόμενων μεταπτυχιακών προγραμμάτων;
Ναι, ο χρήστης της Γραμματείας θα πρέπει να ορίσει τον αριθμό των εξαμήνων του κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος καθώς και τον αριθμό των φοιτητών που γίνονται δεκτοί κάθε ακαδημαϊκό έτος . Θα μπορεί επιπλέον να απενεργοποιεί κάποιο από τα διαθέσιμα μεταπτυχιακά προγράμματα σε περίπτωση που αυτό πλέον δεν προσφέρεται.
4. Εντόπισα ένα λάθος σε αίτηση φοιτητή, τι μπορώ να κάνω;
Μπορείτε να στείλετε την αίτηση πίσω στο φοιτητή για διόρθωση, αναγράφοντας στις παρατηρήσεις που βρίσκεται το λάθος. Εάν το λάθος είναι προφανές, η Γραμματεία έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας της αίτησης, ώστε να το διορθώσει χωρίς τη μεσολάβηση του φοιτητή.
5. Ολοκλήρωσα τον έλεγχο μίας αίτησης. Μπορώ να αναιρέσω την επιλογή μου;
Ναι, εφόσον η αίτηση δεν έχει παραληφθεί από την εταιρία εκτύπωσης ή δεν έχει αποσταλεί πίσω στο φοιτητή για διορθώσεις.
6. Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να απορρίψω μία αίτηση;
Μία αίτηση θα πρέπει να απορρίπτεται μόνο στην περίπτωση που ο αιτών δε δικαιούται να λάβει Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, δηλαδή σε περίπτωση που δε διατηρεί τη φοιτητική ιδιότητα (π.χ έχει αποφοιτήσει, βρίσκεται σε αναστολή σπουδών, κλπ).

.