21.1.11

ΠΑΣΠ-ΤΕΙ: Συμφωνούμε με το 80-90% των προτάσεων του υπουργείου

"Συμφωνούμε με το 80% έως 90% των προτάσεων του υπ.Παιδείας για τις αλλαγές στα ΑΕΙ", είπε σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου ο Γραμματέας της ΠΑΣΠ-ΤΕΙ Αλ. Θεοδωράκος ενώ ζήτησε σε ζητήματα διαφάνειας και διαφθοράς να θεσμοθετηθεί πιο σκληρός νόμος.

« Για εμάς, το βασικότερο ζήτημα που μπαίνει είναι η μη εκλογή Προέδρου ή Πρύτανη από ένα ευρύ σώμα, από τους φοιτητές, από τους καθηγητές, όπως υπάρχει σήμερα» πρόσθεσε ο κ. Θεοδωροκάκος.

Ειδικότερα , ολόκληρη η συνέντευξη τύπου έχει ως εξής:


Δ. ΧΟΝΔΡΟΣ: Καλή σας μέρα, καλή εβδομάδα, ευχαριστούμε για την παρουσία. Όπως θα γνωρίζετε και από το πρόγραμμα των ημερήσιων συσκέψεων που δημοσιοποιούμε, όλο αυτό το τελευταίο διάστημα γίνεται μια ευρεία διαβούλευση στο ΠΑΣΟΚ σχετικά με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Γραμματέας της ΠΑΣΠ ΤΕΙ, Αλέξανδρος Θεοδωράκος, θα παρουσιάσει τις θέσεις της ΠΑΣΠ ΤΕΙ επί των προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας.

Δίνω αμέσως το λόγο στον κ. Θεοδωράκο.

Α. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ: Κατ' αρχήν να σας ευχαριστήσω για την παρουσίας σας εδώ.

Όπως όλοι γνωρίζουμε έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα μια διαβούλευση αναφορικά με τον καινούργιο νόμο πλαίσιο και για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Η ΠΑΣΠ ΤΕΙ σε συνεδρίαση που είχε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, πήρε την απόφαση να συμμετάσχει στο διάλογο με εκτενείς προτάσεις, έτσι ώστε να μπορέσουμε να καταθέσουμε και τη δική μας προοδευτική αντίληψη πάνω στα σημεία διαβούλευσης που έθεσε το Υπουργείο.

Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσουμε για τις προτάσεις που σας έχουν δοθεί, ότι είναι ένα συνδικαλιστικό κείμενο το οποίο θα κατατεθεί αυτούσιο, όπως το έχετε πάρει, σε δημόσια διαβούλευση, είναι προτάσεις οι οποίες θέλουν να κατοχυρώσουν και να κατευθύνουν τις αποφάσεις του Υπουργείου σε μια λογική ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εξωστρέφειας, ανώτατης εκπαίδευσης, θα μιλήσουμε πλέον για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την ελληνική παραγωγή και την ελληνική αγορά εργασίας, να μιλήσουμε για εξάλειψη φαινομένων και να πάρει το Υπουργείο σκληρές αποφάσεις για εξάλειψη φαινομένων συντεχνιασμού, γραφειοκρατίας, διαφθοράς και συναλλαγής, όπως επίσης και να στηρίξουμε και την καινοτομία με ένα μεγάλο έλλειμμα το οποίο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην ανώτατη εκπαίδευση που είναι η έλλειψη καινοτομίας, να στηρίξουμε την καινοτομία χωρίς τη σημερινή γραφειοκρατία.

Τέλος, μία βασική παράμετρος -και θα το διαπιστώσετε διαβάζοντας και το κείμενο, η οποία υπάρχει εντός του, είναι ότι και ως νέοι προοδευτικοί άνθρωποι αυτό το πράγμα το οποίο επιδιώκουμε είναι οι ίσες δυνατότητες πρόσβασης στις σπουδές από όλους και χωρίς να δημιουργούνται ταξικοί φραγμοί.

Πάνω σ’ αυτή τη λογική, για να μιλήσω και λίγο πιο αναλυτικά, έχουμε αυτή τη στιγμή ένα κείμενο διαβούλευσης το οποίο θέτει ζητήματα σπασίματος του καθηγητικού κατεστημένου, έχουμε ένα κείμενο διαβούλευσης το οποίο μπορεί να βάλει σε μια τάξη τα προβλήματα γραφειοκρατίας που υπάρχουν στο σημερινό Πανεπιστήμιο αναφορικά με την καθημερινότητα του φοιτητή, και μιλάω κυρίως για ζητήματα της πανεπιστημιακής μέριμνας -φέρνω ως παράδειγμα την κάρτα του σπουδαστή.

Υπάρχει ένα κείμενο διαβούλευσης το οποίο καταργεί τη μονιμότητα των καθηγητών αλλά παράλληλα δημιουργεί και το πρόσφορο έδαφος για να μπορέσει να υπάρξει καινοτομία μέσα από μια συμφωνία ουσιαστικά μεταξύ σπουδαστών και Ιδρυμάτων, αλλά από την άλλη, υπάρχει ένα βασικό ζήτημα στο οποίο η ΠΑΣΠ ΤΕΙ κρατάει τις επιφυλάξεις της και είναι το Συμβούλιο Διοίκησης.

Για εμάς, το βασικότερο ζήτημα που μπαίνει είναι η μη εκλογή Προέδρου ή Πρύτανη από ένα ευρύ σώμα, από τους φοιτητές, από τους καθηγητές, όπως υπάρχει σήμερα. Κάνουμε κάποιες προτάσεις στην κατεύθυνση της στάθμισης της ψήφου των φοιτητών είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω ανάλογα με τη συμμετοχή, έτσι ώστε να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την ολοένα και μεγαλύτερη συμμετοχή των φοιτητών σε εκλογές για το Συμβούλιο ΤΕΙ που αφορά εμάς ή για τη Σύγκλητο.

Από κει και πέρα πιστεύουμε ότι θα πρέπει ν’ ακουστούν όλες οι απόψεις για το Συμβούλιο Διοίκησης και είναι κάτι για το οποίο προς το παρόν κρατάμε επιφυλάξεις.

Συμφωνούμε με το 80% έως 90% των διατάξεων που έχει ο νόμος, αν και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εξειδικευθεί περισσότερο, πιστεύουμε ότι θα πάρει τις διαστάσεις που χρειάζεται όταν θα φτιαχτεί ως νομοσχέδιο, γιατί αυτή τη στιγμή μιλάμε για ένα κείμενο διαβούλευσης, αλλά από κει και πέρα πιστεύουμε ότι σε ζητήματα διαφάνειας και διαφθοράς θα πρέπει να γίνει πιο σκληρός. Και για να είμαι ειλικρινής πιστεύω και πιστεύουμε πως όσοι έχουν καταχραστεί, είτε έχει αποδειχθεί μέσα από περιπτώσεις που έχουν αναδειχθεί για το τελευταίο διάστημα, χρήματα του Eλληνικού λαού, θα πρέπει ενδεχομένως να τιμωρηθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.

Το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ σήμερα δε μπορεί και δεν πρέπει να είναι ξέφραγο αμπέλι και κάποιοι να εκμεταλλεύονται την ψήφο των φοιτητών και των καθηγητών.

Τέλος, θα ήθελα ν’ αναφερθώ λίγο πιο ειδικά στο θέμα του ασύλου. Το θέμα του ασύλου δε θίγεται από την πλευρά της κυβέρνησης και από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Αλλά το θέμα του ασύλου το θίγουμε εμείς ως προοδευτική παράταξη, το ανοίγουμε εμείς για να κλείσουμε κιόλας.

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, υπάρχει στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, δηλαδή στο παλιό Πολυτεχνείο και στη Νομική Σχολή της Αθήνας, το ουσιαστικό και μεγάλο πρόβλημα του ασύλου αναφορικά με μικρές μειοψηφίες που δημιουργούν επεισόδια καταστρέφοντας τον παραγωγικό ιστό της Αθήνας αυτή τη στιγμή και απ’ την άλλη χρησιμοποιούνται αυτές οι μειοψηφίες και από την εκάστοτε κυβέρνηση, δυστυχώς και από κάποια ΜΜΕ, έτσι ώστε να δημιουργείται ένα κλίμα τρομολαγνείας. Όπως επίσης υπάρχει και ένα καθεστώς ανομίας όντως σε μερικά σημεία πανεπιστημιακών κυρίως Ιδρυμάτων.

Για μας οι λύσεις είναι δύο. Πρώτον, η απομάκρυνση από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας όλων των Σχολών που υπάρχουν, η διακήρυξή τους ως ιστορικά μνημεία και μέρη μνήμης του αντιδικτατορικού αγώνα, όπως είναι και η παλιά Νομική, όπως είναι και η Νομική της Αθήνας στο κτήριο του ΝΟΠΕ -και το καινούργιο και το παλιό γιατί μιλάμε για έναν ιστορικό χώρο.

Όπως επίσης και η μετακίνηση της Σχολής των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών από το χώρο του παλιού Πολυτεχνείου στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου. Η άρση του ασύλου απ’ αυτά τα δύο μνημεία ουσιαστικά, καθώς δεν θα υπάρχουν φοιτητές μέσα, όπως επίσης και η άρση του ασύλου απ’ τα Προπύλαια.

Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μία παράμετρος που δίνει το πρόβλημα του ασύλου στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Και απ’ την άλλη θα πρέπει να υπάρχει αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη σε οποιονδήποτε Πρύτανη ή Πρόεδρο δεν αίρει το άσυλο, σε περίπτωση που παρατηρούνται αυτόφωρα αδικήματα.

Γιατί το ίδιο νομίζω συμβαίνει εάν κάποιος εντός του σπιτιού του, ο οποίος έχει και την ευθύνη της περιουσίας, εντός του σπιτιού του συγκαλύπτει έναν έμπορο ναρκωτικών ή κάποιον ο οποίος έχει προβεί σε μία εγκληματική ενέργεια. Πιστεύουμε ότι με αυτά τα δύο ζητήματα λύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό το θέμα του ασύλου και πιστεύουμε ότι το άσυλο μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει και θα κάνουμε ό,τι είναι αναγκαίο για να υπάρχει, αλλά να μην είναι η πιο παρεξηγημένη έννοια στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια.

Αυτά από εμένα και θα δεχτώ ερωτήσεις αν υπάρχουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις απ’ αυτές που έχει ήδη καταθέσει το Υπουργείο Παιδείας, το συγκεκριμένο κείμενο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, στις οποίες να αντιδράτε.

Α. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ: Καταθέτουμε και εμείς τις προτάσεις μας αναφορικά με το Συμβούλιο Διοίκησης. Είναι διαφορετικές απόψεις. Από εκεί και πέρα συμμετέχουμε στη διαδικασία του διαλόγου. Πιστεύουμε ότι οι φοιτητές δεν μπορούμε να απεμπολήσουμε το δικαίωμα ενός δημοκρατικού διαλόγου και το δικαίωμα μίας ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης έτσι όπως υπάρχει αυτή τη στιγμή.

Έχουμε καλέσει και απευθύνουμε κάλεσμα και μέσα από τις πολιτικές μας θέσεις σε όλους τους φοιτητές να συμμετάσχουν είτε μέσω των συλλόγων, είτε μέσω και των συνεδριάσεων του απερχόμενου Κεντρικού Συμβουλίου της ΕΣΕΕ την οποία θα ζητήσουμε και την επόμενη εβδομάδα, αλλά και ο κάθε φοιτητής ξεχωριστά να μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του.

Πάνω σε αυτή τη λογική δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σημείο το οποίο να προκαλεί τη μήνη των σπουδαστών, το έχουμε παρατηρήσει άλλωστε και από τη συνδικαλιστική μας δράση. Δεν υπάρχει κλίμα καταλήψεων. Στα ΤΕΙ δεν υπήρξε καμία κατάληψη. Και χαρακτηριστικά με τη στρατηγική μας έχουν συμφωνήσει, να σας φέρω ως παράδειγμα, ότι από τις 5 Συνελεύσεις που έγιναν στο λεκανοπέδιο της Αθήνας, μιλάμε και για τις μεγαλύτερες Σχολές της Ελλάδας αυτή τη στιγμή, η ΠΑΣΠ-ΤΕΙ κέρδισε τις 4.

Άρα πρακτικά σημαίνει ότι οι σπουδαστές επικροτούν μία πολιτική και το ίδιο γίνεται και πανελλαδικά, επικροτούν μία πολιτική η οποία αυτή τη στιγμή σε πολύ μεγάλο βαθμό καλύπτεται από ένα κείμενο διαβούλευσης και όπως σας είπα πρέπει να γίνει πιο αναλυτικό και ενδεχομένως και πιο σκληρό σε μερικά σημεία.

Απ’ την άλλη, κλείνοντας, αυτό το πράγμα το οποίο θα ήθελα να σας πω, είναι ότι υπήρξε και μία μεγάλη κατάκτηση από την πλευρά των φοιτητών των ΤΕΙ και είναι η υπογραφή των επαγγελματικών δικαιωμάτων για 18 ειδικότητες απ’ όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και νομίζω ότι αυτή τη στιγμή αυτό το πράγμα για το οποίο ενδεχομένως να αντιδράσουν οι σπουδαστές των ΤΕΙ, είναι εάν δεν δοθούν και δεν επικυρωθούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας, τα επαγγελματικά δικαιώματα και εάν οι διάφορες συντεχνίες με τους Προέδρους τους όπως ο κ. Πίρτσης, οι διάφορες συντεχνίες, το Τεχνικό Επιμελητήριο δηλαδή και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο συνεχίσουν να προκαλούν αυτά τα εμπόδια, το πιο πιθανό είναι ότι οι σπουδαστές των ΤΕΙ θα βρεθούν στους δρόμους αλλά για τα δικά τους ζητήματα, γιατί 27 χρόνια ομηρίας πάει πολύ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα και από εμένα. Παπαθανασίου από «ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ» και «FREE MONEY». Αυτό το οποίο ήθελα να ρωτήσω είναι το εξής: υπάρχει μία έντονη φιλολογία ότι οι προτάσεις για το νέο νόμο πλαίσιο ενδεχομένως θα είναι οι προτάσεις εκείνες οι οποίες θα ανοίγουν το δρόμο, θα στρώνουν το χαλί, για κάποιες άλλες μεταρρυθμίσεις, όπως συγχωνεύσεις Τμημάτων, κατάργηση Τμημάτων κλπ.

Δεδομένου ότι γι’ αυτή την πρόταση που έχουμε στα χέρια μας, μας είπατε ότι σε ένα 80%-90% ποσοστό είστε σύμφωνοι και απ’ ότι βλέπω στα περισσότερα στοιχεία συγκλίνετε, σε αυτό το κομμάτι, όταν η συζήτηση θα φτάσει εκεί, στο ζήτημα συγχωνεύσεων κλπ, θέλω να μου πείτε ποια είναι η άποψή σας και ακριβώς επειδή και ο ίδιος είπατε προηγουμένως ότι ο χώρος των ΤΕΙ είναι προνομιακός για την ΠΑΣΠ, μέχρι που είστε διατεθειμένοι να φτάσετε.

Α. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ: Καταρχήν χαίρομαι πάρα πολύ που μπαίνει το θέμα. Γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή ότι δεν υπάρχει κανένα κείμενο διαβούλευσης αναφορικά με συγχωνεύσεις Τμημάτων. Ορθά όμως έτσι όπως το βάζετε υπάρχουν οι δείκτες ανταποδοτικότητας εντός του κειμένου διαβούλευσης που ουσιαστικά μιλούν για την ανταπόκριση Τμημάτων αναφορικά με την αγορά εργασίας, ουσιαστικά λένε για ποσοστό εισερχόμενων, εξερχόμενων φοιτητών.

Πολύ ορθά το βάζετε ότι ενδεχομένως έτσι να ανοίγει ο δρόμος για συγχώνευση Τμημάτων. Είναι κάτι για το οποίο αναφερόμαστε μέσα στις πολιτικές μας θέσεις. Πιστεύουμε ότι η άναρχη διασπορά Τμημάτων πανελλαδικά είναι ένα πρόβλημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το παράδειγμα της Δυτικής Ελλάδας. Σε ποιο επίπεδο; Δε θέλω να αναφερθώ αν είναι θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι σε συγκεκριμένες πόλεις υπάρχουν Ιδρύματα, για να μη φανώ ότι πάω απέναντι σε μία περιοχή, απλά πήρα μια πολύ ουδέτερη περιοχή στην οποία βέβαια ο πολιτικός μας φορέας κρατάει ακόμα πάρα πολύ μεγάλες δυνάμεις.

Μιλάω για τη Δυτική Ελλάδα σε ποιο επίπεδο; Έχουμε αυτή τη στιγμή ΤΕΙ στο Μεσολόγγι, στη Ναύπακτο, στην Πάτρα, στο Αίγιο, στον Πύργο, στην Αμαλιάδα. Και κυρίως στην Ηλεία μιλάμε για δύο ΤΕΙ σε μία περιοχή. Εμείς καταρχήν, συμφωνούμε σε συγχωνεύσεις Τμημάτων γιατί πιστεύουμε ότι η συγχώνευση Τμημάτων μπορεί να δράσει σε δύο επίπεδα και να δώσει τις εξής κατευθύνσεις.

Καταρχήν θέλουμε να υπάρχει γενίκευση των γνωστικών αντικειμένων, να υπάρχει γενίκευση των πτυχίων σε ποιο επίπεδο όμως; Στη λογική της συγχώνευσης Τμημάτων με όμορα επαγγελματικά δικαιώματα. Παράδειγμα, Ηλεκτρολογία Μηχανολογία στις Σχολές ΤΕΙ έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

Δεν μπορούμε εμείς να καταλάβουμε αυτή τη στιγμή για ποιο λόγο ο Ηλεκτρολόγος και ο Μηχανολόγος του ΤΕΙ είναι διαφορετικές δυνατότητες. Εμείς θέλουμε να δημιουργηθούν ενιαίες ειδικότητες, που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα και θα υπάρχει και γενίκευση αντικειμένου, άρα και ισχυρότερο πτυχίο αύριο το πρωί, άρα δεν θα υπάρχει επικάλυψη στην αγορά εργασίας μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων που θα έχουν την ίδια επαγγελματική δραστηριότητα και απ’ την άλλη θέλουμε να συμπιέζουμε σε επίπεδο αγοράς εργασίας και τους αποφοίτους του Πολυτεχνείου.

Προφανώς ένας Ηλεκτρολόγος ενός ΤΕΙ έχει - και το φέρνω σαν παράδειγμα γιατί είναι χαρακτηριστική η ειδικότητα - να αντιπαρατεθεί αυτή τη στιγμή με έναν Μηχανολόγο του ΤΕΙ, έχει να αντιπαρατεθεί με έναν Αυτοματιστή από το ΤΕΙ, έχει να αντιπαρατεθεί και με τον Ηλεκτρολόγο Μηχανολόγο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του Πολυτεχνείου.

Πάνω σε αυτή τη λογική εμείς θέλουμε γενίκευση αντικειμένων σύμφωνα με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Και θα προχωρήσουμε και αργότερα σε πιο αναλυτική πρόταση.

Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις των Τμημάτων της Περιφέρειας, έτυχε προχθές και ήμουν σε μία αντίστοιχη διαδικασία στο ΤΕΙ Δράμας, το οποίο έχει πρότυπες εγκαταστάσεις και έχει 4 εκατ. ευρώ σε ερευνητικά ανταγωνιστικά προγράμματα εκτός του ελληνικού δημοσίου, άρα πρακτικά σημαίνει ότι παράγεται ένα πολύ σοβαρό αποτέλεσμα.

Το φέρνω ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός ΤΕΙ επαρχίας που δουλεύει. Αλλά απ’ την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση κτιριακών υποδομών. Ήδη έχει ξεκινήσει μία διαδικασία αξιολόγησης και νομίζω ότι ολοκληρώθηκε σε πάρα πολλά Τμήματα ΤΕΙ και σε πάρα πολλά Ιδρύματα όλο το προηγούμενο διάστημα.

Πιστεύουμε ότι τα ορθώς αξιολογημένα Τμήματα και τα Τμήματα τα οποία έχουν ανταπόκριση και με την αγορά εργασίας, αλλά παράλληλα έχουν και τις επαρκείς κτιριακές εγκαταστάσεις, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες αυτή τη στιγμή της ελληνικής κοινωνίας και γιατί όχι να στηριχθούν και περισσότερο. Άλλωστε και οι δείκτες ανταποδοτικότητας είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θα πρέπει κάθε χωριό και ΤΕΙ, και είναι και μία πολιτική λανθασμένη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, κυρίως από την περίοδο 2000 - 2004, αλλά είναι και μία πολιτική λανθασμένη που τη συνέχισε η Νέα Δημοκρατία την περίοδο 2004 - 2009.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η ίδρυση Τμήματος Μαιευτικής στην Πτολεμαΐδα ενώ ήδη υπάρχει ΤΕΙ στην Κοζάνη που στεγάζεται σε παλιό Δημοτικό. Πάνω σ' αυτή τη λογική κλείνοντας λέω για τους δύο άξονες. Ενοποίηση γνωστικών αντικειμένων. Θέλουμε το πτυχίο να έχει αξία και όχι κάποιος αναγκαστικά να πρέπει να κάνει μεταπτυχιακό για να βρει δουλειά και από την άλλη θέλουμε να υπάρξει αξιολόγηση των κτιριακών υποδομών το κάθε Ιδρύματος έτσι ώστε να δούμε, μπορεί να υπάρχει; Αν δεν μπορεί να υπάρχει, τι μπορεί να γίνει;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχει να κάνει με τις ακαδημαϊκές ενέργειες, αλλά ίσως να επηρεαστεί. Από την Παρασκευή το ΤΕΙ Πειραιά, τα διοικητικά του τμήματα έχουν αναστείλει τις λειτουργίες τους γιατί έχουν διάφορα προβλήματα λειτουργίας και οτιδήποτε άλλο. Αυτό πιστεύετε ότι μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, όχι μόνο στο ΤΕΙ Πειραιά -ενδεχομένως υπάρχουν και αλλού προβλήματα σε διάφορα ΤΕΙ της χώρας- να δημιουργήσουν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Α. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε, μιλάτε για το ΤΕΙ Πειραιά. Έχω μια συγκεκριμένη άποψη για το συγκεκριμένο Ίδρυμα. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. 4.500 ώρες εβδομαδιαίως, μιλάμε για τα τρία Ιδρύματα της Αθήνας.

4.500 ώρες εβδομαδιαίως ωρομισθίων έχει η ΑΣΠΑΙΤΕ με 5 Τμήματα. 7.500 ώρες εβδομαδιαίως ωρομισθίων έχει το ΤΕΙ Αθήνας με 32 Τμήματα και 5 Σχολές. 12.500 ώρες εβδομαδιαίων ωρομισθίων έχει το ΤΕΙ Πειραιά, με ίδιο αριθμό μονίμων με το ΤΕΙ Αθήνας.

Εάν ρωτούσατε την άποψή μου, αν είχαμε όντως τετραετείς προγραμματισμούς αυτή τη στιγμή, τετραετή πλάνα χρηματοδότησης, θα σας έλεγα ότι ενδεχομένως στο ΤΕΙ Πειραιά κάτι γίνεται. Από την άλλη όμως, και γι' αυτό το λόγο και δεν υπάρχουν χρήματα για να δοθούν σε διοικητικούς, δηλαδή δεν γίνεται χρηστή διαχείριση.

Εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει να δοθούν και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε έτσι ώστε να επαναλειτουργήσει το Ίδρυμα του ΤΕΙ Πειραιά, γιατί είναι μία Σχολή ΣΤΕΦ και καλύπτει τις ανάγκες λαϊκών οικογενειών. Μιλάμε κυρίως για τη ΣΤΕΦ που έχει και πολλά εργαστήρια. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε.

Ήδη έχουμε αποστείλει τη δική μας την άποψή στο Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης για την κάλυψη άμεσα των αναγκών στο ΤΕΙ Πειραιά, αλλά από κει και πέρα το να καλύπτει κάποιος, και μιλάω για τον Πρόεδρο του ΤΕΙ Πειραιά, κακοδιαχείριση μέσα από κορόνες επικοινωνιακού τύπου, διότι διάβαζα τις προάλλες και κάποιες συνεντεύξεις, καλό θα ήταν πρώτα να κάνει καλύτερη διαχείριση των χρημάτων που του δίνονται και από κει και πέρα να μπορούμε να μιλάμε σε άλλη βάση. Γιατί το τελευταίο διάστημα ακούγονται πάρα πολλά και δημιουργούνται και εντυπώσεις και συνδικαλιστικά στο ΤΕΙ Πειραιά.

Συγκεκριμένα να σας αναφέρω. Είναι ότι, επειδή μιλάμε για το ΤΕΙ Πειραιά και μιλάμε ενδεχομένως, για το πιο «συστημικό» ΤΕΙ, αυτή τη στιγμή η ΠΑΣΠ και η ΔΑΠ παίρνουν, και η Πανσπουδαστική είναι η μεγαλύτερη κάλπη στην Ελλάδα. Η Πανσπουδαστική παίρνει 566 ψήφους, η ΠΑΣΠ παίρνει 897 και η ΔΑΠ παίρνει 936. Και Πανσπουδαστική και η ΠΑΣΠ έχουν ισομερώς κατανεμημένο στα 7 Τμήματα το αποτέλεσμά τους. Δηλαδή μιλάμε για 100 ψήφους σε ένα Τμήμα, 120 σε άλλο και ούτω καθεξής.

Στο Τμήμα στο οποίο υπάρχει και δραστηριοποιούνταν και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά και μιλάω για το Τμήμα της Μηχανολογίας, είναι περίεργο το πώς η ΔΑΠ μέσα σε 6 Τμήματα παίρνει 450 ψήφους, 470 ψήφους, και στη Μηχανολογία, σε ένα συγκεκριμένο Τμήμα, παίρνει 450. Εμένα μου προξενεί μεγάλη εντύπωση. Και πάνω σ' αυτή τη λογική είμαι περίεργος και θα ήθελα και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά να μου απαντήσει αύριο το πρωί.

Ενδεχομένως συνδικαλιστικά και οι δύο παρατάξεις και η Πανσπουδαστική και η ΠΑΣΠ να μην είναι τόσο καλές, αλλά από την άλλη εμένα μου προξενεί μεγάλη εντύπωση γιατί γνωρίζω και τις δυο παρατάξεις ότι είναι δυο από τις ισχυρότερες οργανώσεις που υπάρχουν στο ΤΕΙ Πειραιά και από την πλευρά της Πανσπουδαστικής και από την πλευρά της ΠΑΣΠ. Πάνω σ' αυτή τη λογική νομίζω ότι σας απάντησα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε πριν για ωρομισθίες στο ΤΕΙ Πειραιά και στα άλλα ΤΕΙ. Παρ’ όλα αυτά εδώ πέρα μιλάτε για άμεση κατάργηση της μονιμότητας ακόμα και στη βαθμίδα του Καθηγητή. Δεν έχει μια αντίφαση αυτό;

Α. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ: Εμείς αναφορικά με την κατάργηση της μονιμότητας υποστηρίζουμε το εξής. Πιστεύουμε ότι μπορεί να υπάρξει μονιμότητα τουλάχιστον για δύο χρόνια σε αρχική φάση. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να παίζει ρόλο η μεταδοτικότητα του Καθηγητή ως προς τους φοιτητές και πάνω σ' αυτή τη λογική βάζουμε το θέμα της αξιολόγησης των Καθηγητών από τους φοιτητές, αλλά από την άλλη σίγουρα δεν μπορεί κανένας Καθηγητής να μην παράγει καμία δραστηριότητα ή καμία ερευνητική δραστηριότητα ή καμία δημοσίευση ή καμία συμμετοχή σε οποιοδήποτε Συνέδριο επί χρόνια, και δεν μιλάμε για το νέο αίμα των Καθηγητών το οποίο υπάρχει αυτή τη στιγμή. Μιλάμε για τους προηγούμενους.

Ή δεν μπορεί, γιατί υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα για το οποίο έχουμε αποστείλει υπόμνημα και μιλάμε για την ΑΣΠΑΙΤΕ, να μην έχει καμία σχέση ο Καθηγητής με το γνωστικό αντικείμενο στο οποίο εκλέγεται, η διδακτορική του διατριβή. Παράδειγμα αναφέρω. Υπάρχει συγκεκριμένη Καθηγήτρια στην ΑΣΠΑΙΤΕ αυτή τη στιγμή η οποία έχει διδακτορική διατριβή στο σακχαρώδη διαβήτη και διδάσκει εκπαιδευτική αξιολόγηση, κι ο λόγος που δεν έγινε αναπομπή, ήταν γιατί είχε περάσει το χρονικό διάστημα.

Από την άλλη όμως αυτό το πράγμα το οποίο λέμε είναι ότι δεν μπορεί σίγουρα κάποιος να κρύβεται πίσω από μία μονιμότητα και να μην παράγει καμία δραστηριότητα. Και σίγουρα δε γίνεται - γι' αυτό μιλάμε για επέκταση του ωραρίου των μόνιμων Καθηγητών - σε περιφερειακά Ιδρύματα να μην υπάρχουν Καθηγητές έτσι ώστε να πάει να μπορεί να τους βρει ένας φοιτητής για να του λυθούν κάποιες απορίες και βλέπουμε ότι κρύβονται πάλι πίσω από μία μονιμότητα.

Στην τελική ένας Καθηγητής ΤΕΙ στην κατώτατή του βαθμίδα αυτή τη στιγμή μπορεί να διδάξει από 8 έως 16 ώρες. Κοινώς δηλαδή το λιγότερο που μπορεί να δουλέψει είναι 32 ώρες το μήνα. Δουλεύει και αμείβεται με 1.440 ευρώ ο Καθηγητής του ΤΕΙ, ενώ ένας εργαζόμενος σήμερα δουλεύει 160 ώρες το μήνα και αμείβεται με 592 ευρώ. Στην κατάσταση που είναι αυτή τη στιγμή η ελληνική οικονομία -και φταίνε όλοι σ' αυτό- θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του.

Ευχαριστώ πολύ.


Ρεπορτάζ: Esos.gr

2 σχόλια :

  1. Ανώνυμος23/1/11 20:31

    na perikopsei to ypourgeio ta tsirakia tis pasp ta party tous ta trapezakia tous kai tis bromoafises tous .... oxi tis spoudes mas . ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος27/1/11 11:53

    το προβλημα ολων σας ειναι οι εκλογες και οι εδρες. Δυστυχως με τον παραταξιακο φοβο σας δεν τολματε να πατε κοντρα αγαπητε προεδρε στην παραταξη σας γιατι μετα δεν θα εχετε παραταξιακο μελλον. Αντιλαμβανομαι βεβαια οτι για να παρετε αυτη την θεση χρειάστηκε να κάνετε και κομματικους συμβιβασμους τους οποίους τωρα δεν μπορειται να παραβείτε. Επίσης ειστε πολυ κοντοφθαλμος και δεν κοιτατε το μελλον. Ισως βεβαια να το βλεπετε και να μην τολματε να συγκρουστειτε. Α και να σας πληροφορήσω οτι η δικη σας παραταξιακη βάση δεν λεει καθολου τα ιδια με εσας.
    Τα παραπάνω ισχύουν για όλους ολων των παρατάξεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία και κατά προτίμηση ούτε Greeklish! Επίσης για να μπορείτε να συζητείται πιο εύκολα αποφύγετε την επιλογή Ανώνυμος και κάντε χρήση της επιλογής Όνομα/Διεύθυνση url

Κακόβουλα σχόλια, υβριστικά, spam ή που θίγουν πρόσωπα θα ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ χωρίς καμία προειδοποίηση!

Διαβάστε τους όρους χρήσης του blog εδώ

.